Saturday, September 5, 2009

Menunggu Cinta Tuhan... bakal terbit..

MENUNGGU CINTA TUHAN
NOVEL ISLAMIK TERBITAN PTS LITERA
HARGA: RM18 (Semenanjung)
RM20 (Sabah & Sarawak)

Khalida Atikah jiwanya bening lagi putih mengalir kalau berbicara tentang roh Islam.
Dia mungkin tidak punya cinta tapi tetap punya cita-cita.
Impiannya cuma satu. Biar apa jua keadaannya, Islam tetap nur di jiwa.
Dia juga ada ketika terkeliru dan celaru.
Dunia surat khabar ada ketika memaksanya jadi zalim. Mampukah dia?

“Alamak... macam mana nak tulis gosip? Nanti aku fitnah orang?”
Ketuanya, Azrul amat digeruni. Lelaki muda itu matanya tajam menikam, lidahnya mampu menghiris, tindakannya menghancur lumatkan kerjaya kewartawanan yang baru bermula.

Namun di antara Azrul yang digelar Harimau Dinamik dengan Allah swt Tuhan Yang Menguasai Seluruh Alam, Khalida tunduk sujud gentar lagi penuh cinta pada
Yang Khalid!

Azrul Rasyid.. dia lelaki keras, kasar lagi lantang.
Kata-katanya penuh luka, bibirnya penuh duri.
Cintanya hanya pada diri, tulisannya penuh menyakitkan hati.

“Hah?! Budak Khalida jadi anak buah aku?”
“Bertudung, lurus bendul, aliran agama... Apa Khalida tahu tentang hiburan dan artis?”
“Menulis di ruangan hiburan pun macam beri kuliah subuh!”

Renungannya pada Khalida penuh benci dan keji.
Gadis ini memang menyusahkan!
Tapi entah mengapa wajah polos jernih itu ada ketika menggugah hati bekunya.

Nureen, gadis seksi penuh misteri, angkuh, tamak lagi haloba.
Cita-cita dan nafsu dipacu menjadi satu.
Sihir bobrok mainan bibir, amalan harian.
Setinggi mana mampu mereka menongkat langit.
Sejauh manakah cinta mampu bertahan di antara Nureen dan Azrul Rasyid seandainya di antara mereka ada wajah hitam yang menguasai.

Cinta Tuhan tidak perlu ditunggu. Cinta Tuhan tidak perlu dinanti. Kasih sayang dan manis rindu pada Tuhan seharusnya menjadi nafas kita setiap saat. Di antara Khalida Atikah, Azrul Rasyid dan Nureen siapa yang lebih luhur lagi putih untuk disapa cinta PenciptaNya?

Kata DR MAWAR SHAFEI - Ketua Program Persuratan Melayu UKM...
Jurus kewartawanan dan penulisan Lily Haslina Nasir sekian tahun ini, menumbuhkan Menunggu Cinta Tuhan sebagai hasil seni yang bertenaga. Ia menyingkap sisi gelap masyarakat dengan amalan misterius sihir, bertolak dari gesaan nafsu serta haloba. Namun keampuhan iman dan keindahan Islam adalah cahaya yang menunjuk arah. Semoga khalayak memperolehi kebaikan seusai menekuni novel ini.

Kata hati saya...
TERIMA KASIH TUHAN
Terima kasih.. terlalu banyak yg diberi
Terlalu sedikit yg dapat saya balas...
Segala anugerah ini umpama kasihNYA yang menyentuh hati saya...

Lampu hijau diberi editor saya Asma Fadila Habib.. muahaamuahmuahhh... Saya boleh paparkan cover Menunggu Cinta Tuhan.. Em, sukaaa pada hero yg berjambang tu.. mcm kena aje dgn bayangan Azrul Rasyid dalam khayalan saya! Nampak mukanya ego, eksotik dan misteri.. ha! ha! saya memang di alam lain sekarang ni..
(keadaan saya diakui Gee -teman karib di UM yg sekarang ni rajin bersms dgn saya... kau jangan kejutkan aku keluar dari dunia khayalan ni ye selagi kerja tak siap!)

Okay.. nanti saya akan khabarkan di sini sebaik saja novel ni berada di pasaran.

28 comments:

ziekiera said...

Salam Lily...
Tahniah drpd kak zie...mesti kak zie baca ni..yg best tu lekuk di dagu tu cam ank dara kak zie punya jee..syakila..hehe..hidung pun ada gak le....tahniah lagi skali...

iza~de~bintang said...

waaaa novel baru lagi... tahniah Kak Lily, dasat arr.Semoga sukses di pasaran. Kali ni pun ada unsur sihir yer :)
selamat bersahur nanti :)

Sayang.Ibu said...

saya mmg tunggu2 novel akak... :)

fzzh said...

Salam Lily

Tahniah. Dari sinopsisnya nampak interesting sekali. Hai tak sabar nak beli. Semoga buku ini akan laris di pasaran.Insyaallah.

Acik Aminbakish said...

memang cantik cover tuh.. :D

Nursuzry said...

tahniah! tahniah!...

islamik gitew...

Mrs.Sheikh said...

akak...
kalau pun tidak seperti novel habiburrahman...
novel MCT ini intro nya sudah menceritakan segala-galanya..
akak..

wajah azrul itu..penuh lakonan..sy setuju..

ida_nardiel said...

salam,
Kak Lily, saya semakin jealous dgn kak Lily tau...makin hebat apapun kak lily sumber inspirasi saya
Chaiyok! chaiyok!

Ummu Auni Afif said...

tahniah kak lily!!!

wah wah dah makin ngetop sekarang ni, dgn PTS gitu

dhan said...

bile kuar ni... xsabar... adakah raya ni kami semua berteleku baca buku ni... hahahahaha

Cik Elie said...

kak lily....satu lagi kejutan dr akak utk pembaca semua. ayat penuh indah...tak sabar saya nak baca...teruskan...teruskan..teruskan berkarya

hani_san said...

salam kak lily!

wahh makin byk karya2 akak yg terbit ekk...dgn bbagai penerbit plak tuu...rezeki anak2...tahniah!

Lily Haslina Nasir said...

Kak zie,
terima kasih sebab kakzie selalu singgah sini, berkongsi cerita dan beri semangat pada saya. terima kasih banyak-banyak!

Lily Haslina Nasir said...

iza de bintang
alah buku akak biasa biasa aje..
ahaa... akak ni penulis kecil-kecilan aje.. terima kasih sebanyak bintang di langit ye utk sokongan iza pada akak sejak dulu lagi.. luv you darling!

Lily Haslina Nasir said...

Sayang ibu.. alahai... kalau dekat mahu kak lily bagi buku tu free je nanti.. selamat mencari lailatulqadar ye...

Lily Haslina Nasir said...

FZZH..
mudah-mudahan.. buku kecil tu beri sesuatu dan perkongsian ilmu pada yg sudi membaca.. akak cuma pinjam ilham dariNYA!

Lily Haslina Nasir said...

acik aminbakish,
ya... terima kasih untuk editor dan team pts litera yg bersusah-payah utk novel tu... dreamy ajekan hero nya... itu azrul rasyid

Lily Haslina Nasir said...

Nursuzry..
Ahakkksss.. tersedak kejap.. ye ye itu novel islamik. nanti kalau baca komen ye!

Lily Haslina Nasir said...

Mrs sheikh..
dah berapa helai baju raya siap?
berapa balang kuih raya?
terima kasih ye sebab mrs sheikh sentiasa di sisi kak lily. mudah-mudahan mrs sheikh senang dgn novel yg bakal terbit syawal nanti

Lily Haslina Nasir said...

ida_nardiel,
alahai akak ni bukannya hebat mana pun! baru nak belajar-belajar menulis semula... biasa saja karya akak.. dan akak menulis sekadar hobi dan penuh masa lapang diri rumah. ida boleh buat lagi bagus dari kak lily

Lily Haslina Nasir said...

Ummu Auni..
hah.. ngetop.. hi kelakarlah... akak bukan artis, bukan selebriti pun. alah-alah penulis bilis jer..

Lily Haslina Nasir said...

Dhan,
wah syahdu lagi terharu lah pulak hi hi hi baca ayat dhan.. hari raya berteleku baca menunggu cinta tuhan.. emm, insyaALLAH dhan dapat menatap MCT lepas dhan dah kenyang dgn ketupat dan rendang dan tentunya dah kumpul duit raya...

ps: buku tu terbit syawal nanti

Lily Haslina Nasir said...

Cik ellie, adinda akak yg manis..
terima kasih terima kasih.. wah siap beritahu satu keluarga ya.. salam utk kerabat dan rakan di kelantan ye nanti!

Lily Haslina Nasir said...

Hani San..

Ha ha ha .. kengkawan akak dah buat lawak dah.. akak ni macam dasar cetak negara.. ha! ha!

Nina said...

Lily..Tahniah. Ini perkembangan terbaru LHN. Agak2nya siapa yg banyak beri idea utk novel islamik nie..Siapa boleh beritahu....

Lily Haslina Nasir said...

Nina
Zillions thanks... yg memberi ilham utk novel? rasanya saya pinjam saja ilham tu.. bukan ilham saya pun.. tapi loan dari ALLAH SWT

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

salam sis

PTS? Harus dapatkan di pasaran ni! =D best2!

cik ina said...

dah bca novel..best la :))))

ShareThis