Friday, February 7, 2014

Pak Nasir & Es Sarang Burung Yang Sedap:))

"MasyaAllah! My goodness!" 
Panjang lagi ayat terkejut Pak Nasir dalam bahasa orang putih bila saya tunjuk sampel novel saya yang sedang dicetak. Terkejut sebab tebal novel tu macam kamus dewan:))

Dah tak ada emak ni, kalau sempat bila balik Melaka, saya akan curi Pak Nasir sekejap, untuk makan makan atau minum minum. Pak Nasir dari moda moda dulu 24 jam sibuk kerja. Dah pencen pun kerja, raya cina pun kerja.

Bila jumpa dan date sama pak nasir, makan makan macam ni, selalu ending dia, pak nasir akan terkenangkan arwah mak dan kemudian nak tersebak sendiri. 

Kali ni bila semua cucu cucu pulang cuti serentak, dia tengok Anis yang dah masuk UTP, dia pandang Syafiq yang dah ke UIA, Adib, Haiqal... Tetiba dia sebut, "Your arwah mak must be so proud of you." Allah... kemudian mata pak nasir merah. dan selalunya saya akan cepat cepat tukar topik. Tak maulah jumpa sesekali, ending sedih pulak kan...

Beruntung sesiapa yang masih punya emak. Pulanglah selalu, kongsilah apa-apa biar sekadar cerita.





Ni novel baru lily? Saya angguk. My god! My goodness... hahaha semua keluar... tebal yang amat ya:)) Saya kata dengan pak nasir, lepas ni kalau pencen terus menulis tak ralat dah... satu novel tebal dah tulis selepas bertahun tahun asyik tulis novel remaja jer

Tq tq tq pak nasir sebab belanja kami. Nak bayar, pak nasir siap kata, ni hajat abah nak belanja cucu cucu bila semua balik serentak..... Es Sarang Burung yang kiri tu serius sedap biarpun mahal sikit. RM12.90 semangkuk:))

Sate padang:))

No comments:

ShareThis