Friday, May 2, 2014

Budak Kenit Dgn Abang Sador

Hei budak kecik!!! Tidur aje!!
Syafiq cuit cubit tarik si kecik.
Hei, malasnya!!
Haha.. sian Airis. Nak buat macam mana... dia sepatutnya tengok dunia  1 Mei tapi diczer pada 4 April. Almost sebulan awal. Mujur dia cik debab jugak. Jadi tak payah inkubator atau ditahan sebab masalah lungs tak mature.  Anis tiba-tiba sebut, Airis kalau lahir 1 Mei, boleh dapat date 1 Rejab, sebab Kak Anis 4 Rejab dan arwah nenek Jamilah 10 Rejab.
                                                                              
Err.. tak sangka Anis ingat lagi tarikh neneknya pergi.  Yang kata nenek saya (moyang Anis) tarikh pemergian emak tu sama dengan tarikh lahir emak ikut bulan Islam. Tak apalah saya kata sama Anis. Masa neneknya pergi, Anis baru darjah satu. Tak jangka anis masih ingat saat di wad. Waktu neneknya dah kena stroke. Cakap tak boleh tapi bila muncul Anis depan katilnya.. dalam serak lemah, "Anisss... mari.. dalam laci nenek ada vitagen." Semua tergamam masa tu dan meleleh air mata. Kekuatan arwah mak muncul tetiba, bila pandang kelibat cucu.

Saya kata sama Anis, selagi ada hayat, buatlah sedekah atau mengaji banyak banyak untuk nenek. Sama bulan atau tidak dengan nenek, tu kehendak tuhan kan.

Cepat sebulan tu kot yang buat Airis macam asyik tidur zzztttt aje 24 jamJ


Woii budak!! Bukak mata!! Aku balik aje kau tidur. Ni ada awek kirim kau cekak rambut sama kasut. Tapi apasal kau mcm tak sesuai pakai cekak ni? Kau kenan rambut pacak adib ya?? Ya Allah tumpang stres saya dengar abg airis bercakap dgn airis yg tidur.







 Soalan yang buat saya rasa nak hantuk kepala. Syafiq tanya: Mak.. tiga hari kita kat kolej airis dah ada perubahan tak? Dah pandai merangkak ke.. dah pandai jalan ke? Airis mesti ganaz... mak kan dah tinggalkan dia ke hulu ke hilir, ke bookfair, drive merata, gi KLCC less than three weeks umur airis.


Kejadian empat pagi. Yeahh kau dah bukak mata! Eh, macam mana nak dukung kau ni? Erkk.. aku pegang ikan siakap lagi senang tau. Asal kau tak tau diam ni... Saya terkebil kebil kejap. Airis dibandingkan dengan siakap??











No comments:

ShareThis