Wednesday, September 27, 2017

REVIEW LELAKI LINGKUNGAN CINTA - ZAREENY RAHMAT

Terharu sangat... terima kasih ya Zareeny Rahmat yang sudi tulis review untuk novel LELAKI LINGKUNGAN CINTA ni; biarpun masa tu Niny tak ada pun dalam list friend kak lily. Tq tq dear! Buat semua sahabat fb yang sudi beli, sudi luangkan masa baca LLC terbitan Penulisan2u ni, terima kasih ya dari mak che bunga:))
ps: kak lily share ya review Niny ni sebab entah ngaper yg Niny tag pada akak sat tadi tak timbul timbul kat wall akak.


Review - Zareeny Rahmat
Judul - LELAKI LINGKUNGAN CINTA
21 August at 02:40 ·

"Apa jua jalan yang kita pilih, sepatutnya bawa kita pada kesudahan hidup lebih baik. Allah berikan guruh dan gunturnya. Setiap satu daripada kita harus tau menjinakkan guruh dan guntur itu. Kalau tak,maka kitalah yang hangus dan rentung akhirnya.Pilihan di tangan kita".. done Lelaki Lingkungan Cinta karya kak Lily Haslina Nasir.

Pertama kali baca karya penulis otai ni. Kisah tentang suka duka dunia remaja di zaman kolej. Sungguh, buat saya rindu pada zaman sekolah dan asrama khususnya. Adib yang nakal dan Esya yang sering menjadi mangsa dajal si Adib. Dari gaduh² manja akhirnya lahir bibit cinta dan terpatri ikatan perkahwinan dalam masa mereka masih belajar.

Namun sayangnya bahagia mereka menjadi nanah yang membusuk di hati Zamri. Berpanjangankah jodoh mereka dan mampukah mereka melayari rumahtangga dalam usia yang masih muda?Saya tak pandai review tapi naskah ini berbaloi dimiliki.Saya suka terutama pada bait² kata yang indah.Terima kasih kak Puteri Nor sebab hadiahkan buku ni.Saya tak friend dengan penulis.

~Ternyata,cinta saja tak cukup untuk menyatukan mimpi² yang berbeza biar kita di bawah langit yang sama, menghirup udara yang serupa dan berpijak si bumi Tuhan nan satu ini. Hanya kesungguhan dan usaha menzahirkan kasih sejati..~
#LelakiLingkunganCinta
#LilyHaslinaNasir
#Penulisan2u

No comments:

ShareThis