Wednesday, May 30, 2018

Maharani - Karyaseni


Terima kasih buat semua sahabat yang dah beli Maharani.
Maaf kalau ada kurang pada karya kecil saya tu.
Buat yang dah baca dan share komen dengan saya,
 terima kasih sebanyak bintang di langit 
dari saya.
#maharani

#karyaseni
#novelkaryaseni







Aku tak jangka kelewatan Cahya buat ramai yang ada di situ mula cakap berbisik-bisik. Jurusolek, Rissa sudah merengsa menunggu.
            “Bila ni kak oii... saya dah terpacak dekat sini sejak selepas subuh tadi. Letihlah wei!”
            “Aku dah call tak berjawab.” Muncung Kak Zareeny semakin panjang.
            “Ni kalau hujan, sayanglah... semua orang tadi dapat ambil gambar outdoor. Jenuhlah kitaorang nak edit gambar dia seorang diri.” Ikram jurugambar kesayangan Kak Zareeny sudah mula berbunyi.
              “Dah pukul 12 dah ni... Cuba call balik! Try whatsapp. Lagi berapa lama nak kena tunggu?” Rissa yang sudah hilang sabar, mula berkemas-kemas. Beg mekapnya yang bertingkat-tingkat itu mula disusun rapi. Isyarat kaunter mekap bakal tutup kedai.
              “Baru meletop, dah buat perangai. Aku whatsapp pun tak jawab. Si Ney, pembantu dia ni pun aku rasa dah meninggal agaknya!” Kak Zareeny semakin tajam melaser.
              “Kalau aku bising, aku tulis perangai sebenar, nanti tuduh kita nak bunuh kerjaya dia! Menyusahkan oranglah!” Sambung Kak Zareeny sambil tangannya mendail semula nombor Lisa.
              “Entah-entah dia tak settle lagi kot masalah dengan family Alriz?” Ayat Rissa itu membuat semua yang ada tertoleh.
              “Hah? Kenapa dengan family Alriz?” Sakinah sama sibuk menjadi ‘kak nam’. Aku sempat menjeling Sakinah.
              “Takkan taktau... Dengar cerita, bapa Alriz humban beg Cahya ke luar tingkap!” Ikram menyambung gosip dengan gelak-gelak kecil. Kali ini ramai yang terdiam. Kak Zareeny sama berkerut kening.
              “Makna betullah ya, gosip beg kena baling tu?” Soal Kak Zareeny betul-betul ingin tahu.
              “Hah, tu akak kena tanya empunya badan nanti. Saya takut nak cakap banyak. Hahah nanti tak fasal-fasal see you in court!” Mengekek gelak Rissa sambil menyusun berus-berus mekapnya yang pelbagai saiz.
            “Hahhh? Ni kes belum jadi menantu dah tidur baring rumah bakal mentua ke?” Abang Mail pun sama kepoci



No comments:

ShareThis