Friday, October 16, 2009

Azmee & Dayana - Mencari Diri

Dalam fikiran saya bersimpang-siur sekarang ni fikirkan plot cerita. Ada yang itu, ada yang ini... ha ha ha lama sungguh saya tak menaip!!! Cuti raya saya macam ala-ala sebulan. Baru-baru ni saya terima emel. Sebenarnya sudah berkali-kali Idalynn emelkan pada saya. Dia sekarang ni sambung belajar di UK.

Katanya, dia berhajat sangat-sangat saya sambungkan kisah couple Azmee dan Dayana dalam Mencari Diri. Huhuu... itu cerita lama. Novel lama. Saya pun ingat-ingat lupa dah novel tu. Novel saya tulis zaman saya di UM.

Tiba-tiba Rose Harissa beritahu saya, dia beli novel Mencari Diri. Alamak, dengan kawan penulis ni lagilah saya segan!
“Kau sambung balik cerita Azmee tu! Aku baca aku suka dengan Azmee. Dayana tu pun ala ala gedik bila dia nak tackle Azmee.”

Hah? Itu novel lamalah!
“Aku suka! Betul! Bila aku baca, aku pulak rasa nak masuk UM tu nak cari siapa Azmee, nak tengok macam Azmee tu... karektor dia best. Ala ala sombong, cool dan baik. Buat zaman dia dah kerja. Novel Mencari Diri tu pendek ceritanya.. tak puas baca.” Beriya iya Che Rose komen.

Wah Che Rose menambah lagi plot cerita untuk saya. Nantilah. Sekarang ni saya memang rajin berfacebook. Memang macam macam cerita merapu zaman UM keluar. Kawan-kawan saya nakal dan menyakat saya yg tengah gila mengecat sekarang.

Kata Ayu yang ada di York, kalau datang rumah si Lily kena pakai baju Adam’s Famili yang hitam tu.. Kata Gee pula, kalau ke rumah saya kena bawak lampu suluh sebab rumah saya dinding hitam. Lepas tu bila saya cat merah dan kebetulan jarang masuk FB sebab sibuk, depa kata ohhh.. si lily ni mesti sibuk di PWTC.. Maklum rumah dah cat merah tentu si lily tu penyokong tegar UMNO... Hamboi hamboi hamboi... nantilah ... saya belum sempat nak sambung chatting kat Facebook tu...

No comments:

ShareThis