Friday, August 24, 2007

Moga Kau Mengerti - TERIMA KASIH ALAF21



SAYA ada shooting di Qualiti Hotel Shah Alam rabu lepas, hari dah lewat petang... dan saya tahu kalau saya lambat selesaikan kerja, saya akan diserang rasa sakit jantung sepanjang pulang ke rumah. Biarpun Semenyih ni letaknya di hujung tanjung tetapi dengan cara pemanduan suami yg memang tak berhemah dan saban tahun ada lapan saman... kami boleh sampai rumah dlm masa 30 minit!

Tapi bila tahu baby kedua saya dengan ALAF21, dah keluar... saya tak kisah, saya sanggup singgah ke ALAF dulu selepas shooting. Tak kiralah, jalan jem pun saya redah, saya sampai agak lewat di pejabat suami.... dan seperti saya jngka suami akan memandu dengan mencilok sana sini, menyelit di setiap lorong kecemasan... biarpun selama ini saya tak pernah senang perut bila suami memandu pulang, tapi hari tu saya tak pandang kiri kanan... Sengih sengih saya pandang novel MOGA KAU MENGERTI.. mcm biasa... suami saya toleh pun tidak... tak ada emosi sungguh!

Tak berani nak cakap banyak pasal novel sendiri.... selera org berbeza. tapi saya lega sangat sebab Syafiq yg memang kering hatinya, bertahan jugak sampai lewat subuh membaca novel tu.

Pada Moon (Patonah) editor saya, Kak Saadiah, Kak Wan, Faizal, Roslan Sajat,Ruzita dan tentunya big bos ALAF21 En Norden.... terima kasih! terima kasih! sebab beri peluang pada saya utk menumpang rimbun dan teduhnya syarikat ALAF21. Opps, terimakasih jugak utk mentor saya.. kak Norzailina Nordin.. yg byk mengajar saya utk berdisiplin dan patuh deadline bila mahu berkarya

Saya sudah mahu ke Perlis subuh esok...nantilah, ada peluang dan kalau ada yg sudi membaca eceran saya ni, byk yg manis-manis sebenarnya mahu diceritakan tentang Moga Kau Mengerti. entah kenapa, saya sendiri banyak berangan-angan, tersenyum-senyum sendiri sepanjang waktu menulis novel tu... mungkin sebab itu jugak, MOGA KAU MENGERTI antara cerita yg paling laju saya taip...

6 comments:

©Opah De said...

Salam Lily... tahniahhhhhhhh... senyap-senyap keluar baby baru... huhu. Mesti best punya. OD nak tumpang sekaki, tumpang rahmat yang melimpah ruah kat Lily, moga terkena tempiasnya kat OD. Amin...

Lily Haslina Nasir said...

OD... alah saya ni penulis yg baru nak merangkak semula.. karya pun kecil-kecilan aje... apapun moga-moga OD pun sesama terus berkarya dan berkarya!

Umi Azrini @ Umi Kauthar Abdul Razak said...

salam, kak lily haslina nasir,
TAHNIAH VERSI INTERNET DARI SAYA!
tak tahu nak cakap apa lagi... tapi tahniah dan tahniah...
all the best to u sis! :)

dhiya said...

TAHNIAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH. dari saya. tak sabar nak baca...hihihih. buah tangan dari akak memang sentiasa dinantikan.

Lily Haslina Nasir said...

UMI AZRINI... terima kasih! terima kasih! terima kasih dik ....
akak berbesar hati atas ingatan dan sms umi! harap umi sentiasa ceria dan sukses!

Lily Haslina Nasir said...

Dhiya...
PANJANG betul tahniah tu.... terharu akak! hi!hi!hi! alah, dhiya.. akak pun mcm dhiya jugak.. barulah nak terkial kial belajar menulis novel semula... moga dhiya pun terus laju berkarya!

ShareThis