Monday, January 27, 2014

Yaya, Art dan Koleksi Make-Up:))

Siapa tiru siapa? Mama Rosie tiru gaya yaya kan?? Sebab rasanya ni pose yaya waktu yaya tadika. Kemudian mama rosie tiru pose ni utk editor's note magazine Intrend



SUNGGUH!! Saya boleh nangis terkagum tengok kerja-kerja lukisan Yaya. Ya Allah, budak ni... haishh lebih terror dari mak dia masa kecik. Saya memang tahu Rosie gila dan suka lagi berbakat melukis sejak sebelum sekolah. Tapi nampak gaya, ini berganda ganda ganda daripada mama Rosie dia. Stroke Yaya bak kata Rose Harissa sangat luar biasa. Untuk usia belum 8 tahun, dia boleh lukis tanpa pemadam, tanpa pembaris.

Tapi ya... macam saya  bab menulis, sangat sejuk pada anak-anak. Saya anggap biasa biasa aje pada bakat  Anis atau Haiqal yang boleh menulis dengan baik. Walhal fikir balik, memang banyak novel chit lit saya, Anis yang bantu buat serba sikit. Haiqal yang boleh buat rhymes spontan dalam bahasa Inggeris pun saya anggap kebetulan. Biasa aje bagi kami. Macam tu jugak rosie. Kata Rosie mungkin sebab dah tengok hari hari, dah pandang hari hari, jadi macam tak begitu impressed.

Untuk Yaya, saya memang seronok tengok lukisan dia. Sebab? Saya tak ada bakat begitu. Harap-harap Yaya terus melukis sambil tak lupa buku sekolah:))





Koleksi kasut blink blink Yaya yang jadi props untuk lukisan yaya:))


OH!!!! Mak Uli nangis tengok lipstiks Yaya. Eerrr Yaya, nanti bagi mak uli ya:)) Lukisan princess tu diinspirasi dari segala mak nenek lipstik yang yaya simpan dalam koleksi.

Err konfius kejap.... eyeshadow dior tu buat kaler lukisan ke Yaya. Kagum sat... Yaya dah pandai buat tandatangan pada setiap lukisan Yaya. Tapi macam mak uli kata, Yaya praktis buat tandatangan yang boleh dibaca nama Yaya ya:))

2 comments:

eyeyou said...

sangat talented yaya ne...mmg keturunan seni ne dari nenda, makcik n mak dia....

Lilyhaslinanasir Lily said...

eyeyou....
hahah dia ikut mama dia tu:))
arwah nenek dengan atuk dia boleh jugak melukis. arwah nenek yaya dulu kalau bab menjahit, memang superb. segala benda, segala slack, kemeja lelaki, sulam etc.. serupa di kedai kalau dijahitnya:))

ShareThis