Monday, March 24, 2014

Terima Kasih Adinda Wana Niesa - Review CINTA HILANG KATA



Saya speechless dengan komen dari Wana Niesa. Biar dah banyak buku, dah berpuluh tahun menulis, setiap kali ada buku baru saya tetap berdebar. Bimbang orang menyesal beli karya saya, bimbang buang duit pembaca aje... buang masa pembaca aje 
baca. Buat Wana Niesa terima kasih untuk catatan panjang yg manis ni yg dikongsikan bersama:))
++++++++++++++++

Honestly. .mmg novel ni terbaik..reality kak. Hidup ni mana ada seronoknya sepanjang masa.

Salam kak lily! Alhamdulilah. Finally dpt jugak habiskan Cinta Hilang Kata~ walaupon bernanah jugak kat hati ni... merobek kembali kisah silam..hahaha...over kan.. Allah bertangguh2 bila masuk bab Rain and Nurul. Pengkhianatan tu terasa sgt2. Bab Sabirah Zaili and mandrom2 tu.. yeap diakui mmg ada.. sbb pernah melalui dan xsalah kalau saya cakap ade kisah disebalik CHK kan? Ade maksud tersirat dan watak tu mcm terzahir.hehe.. membidas secara halus adalah yg terbaek!

Pasal Rain dgn Nurul.. ye..mmg hati saya ni cepat buruk sangka! Hahaha... walaupon mmg dorang kenal dr awal..tp hati ni buruk sangka sgt. Akal tetap mengatakan dorang xde hak nak bersatu kerana status masing2. Pernah melalui situasi yg menyakitkan itu. Allah..... Cepat je hati ni benci dengan watak Rain. Yang dirasakan kerana cinta..kerana seorang perempuan...kerana kekasih lama yang pastinya..sanggup mengetepikan rumahtangga...isteri dan anak2... dan saya rasa Nurul pon tetap melayan walau dia xbrape pasti status Rain.

Kenapa dilayan bila dia ragu2 Rain ni dah ade isteri dan anak2. Xkesian ke kepada perempuan di sebelah sana...x ke dia fikir sakit dikhianati...xboleh ke cinta yg lama tu dikuburkan je walau pon hakikatnya perit. teruk kan saya?

Part ni buat saya pause lama (RUJUK GAMBAR).. hinggalah sambung today.. sbb rasa kecewa dgn sikap rain n nurul. Hihi. Sbb pada hemat diri.. walau beralasan kan seorang kawan lama.. tp bila masanya yg lama itu pernah menerbitkan rasa cinta.. rasa itu pasti akan bersatu dan berputik kembali..walau apa pon status ketika tu.. terlalu byk Pengkhianatan yg berlaku hanya beralasankan kita xde jodoh.
Allah... sesiapa yg melalui je akan faham. Haha..*emo kan*
 


~ ♡ ♡ ♡










No comments:

ShareThis