Thursday, March 20, 2014

Terima Kasih Era Muslimah:))

TERIMA KASIH ya buat kanda Nik Fauziah Nik Hussin, merangkap bos besarMajalah Era Muslimah. Dah selamat sampai kiriman majalah
Gumuks gambar tiga tahun lepas ni:))



Sewaktu Ketua Editor Majalah Era Muslimah, Kak Nik Fauziah Nik Hussin, beri saya soalan untuk temubual majalah dengan topik Life Begins At 40, saya jadi tergagap, tak tahu nak jawab macam mana. Kalau jawab yang terlintas di kepala rasa macam poyo:))



APA yang lily rasa bila dah masuk 40? Kejayaan yang macam mana? Pencapaian? Saya tetiba yang biasanya laju menaip atau menjawab (yelah dulu saya pun kerja majalah kan) jadi macam serba tak kena. Saya katakan pada kanda Nik Fauziah Nik Hussin, saya jadi tak reti nak jawab.
1. Saya mahu hidup biasa-biasa aje. Alhamdulillah.

2. Saya memang tak bercita-cita tinggi. Saya bukan jiwa korporat, saya bukan jiwa berniaga. Saya mahu masa milik saya dan itu untuk anak.

3. Atas alasan itu, usia 33 tahun saya dah berhenti kerja biar waktu tu rasa macam best sesangat kerja. Asyik menang award, selalu keluar negara, jumpa VVIP, banyak bestnya kerja majalah ni.

4. Saya mahu anak yang rapat, akrab dan berkongsi semua dengan saya biar saya garang bab akademik anak. Alhamdulillah. Tuhan izinkan.

5. Usia 42, dua anak dah masuk kampus, alhamdulillah. Ya, perjalanan mereka jauh lagi sebenarnya. Saya masih memantau. Tu sebab saya selesa kerja dari rumah.

6. Terbit novel sendiri. Errr, saya tak anggap tu satu pencapaian pun. Itu sebahagian perjalanan takdir dunia penulisan yang sebenarnya hanya minat saya. Siapa rapat dengan saya, tahu sangat, lima tahun lepas, kalau letak pisau, longgokan saya duit pun, saya tak ingin terbit novel sendiri. Hassle sebenarnya buat kerja ni.

Itu yang saya sebut pada kak nik. Saya tak anggap diri ni mencapai sesuatu atau berjaya dalam apa apa. Saya cuma dipinjamkan daya tahan untuk menulis sejak di bangku sekolah. Entah esok lusa Allah swt ambil balik. Ya, masuk usia 40, saya lebih tenang, lebih cool dan cukuplah apa yang ada:)) Alhamdulillah.

No comments:

ShareThis