Monday, June 23, 2014

GRAND LEXIS - laut, ikan & pancing:))




OKAY KE? CANTIK KE? BEST KE?
BOLEHLAH:))
OKLAH:))
SELESA? ALHAMDULILLAH...

TAPI kalau untuk sesiapa yang dah biasa travel dan memang bidang tugas dulu tu review resort atau mana-mana hotel mewah, GRAND LEXIS ni kira ok jer.

Gelas kaca di lantai tu.. hahaha kalau tengok dalam risalahnya siap ada ikan bagai... hahah real?? saya rasa syafiq kena lepaskan ikan yang dia pancing kat situ.

dulu-dulu masa kerja, zaman kena menginap untuk buat review resort sama ada di four season resort jimbaran bali, atau di andaman, di datai atau mana-mana tempat yang saya pergi waktu kerja... saya cepat kagum kalau rekaan resort tu gel dan blend dengan alam sekeliling. mcm di jimbaran bay bali tu.. sampai ada lima ruang mandi berbeza untuk satu resort. ada cucur buluh, ada perigi, ada bathtub, ada kolam, ada paip biasa... resort kat malaya ni saya rasa kalau yg mahal mahal patut buat macam tu:))

Selain tanjung jara, aryani resort, pangkor laut, rasanya tak banyak sangat resort malaya ni yg ada betul betul jiwa dan roh melayu dalam presentationnya.

apa saya buat di grand lexis? errr.. qada tidur dengan airis.
umat yg lain sibuk dengan joran, pancing, umpan dan ikan.
dan tentunya short holiday ni memang best buat haiqal dan yaya:))
Selagi ada kolam, selagi ada air, luar rumah, dalam rumah, semuanya mau dicuba sampai merah mata, kecut kulit:)

Untuk aqil.. nanti ikut mak uli cuti pulak ya bila ada cuti panjang:))
















No comments:

ShareThis