Sunday, August 4, 2013

Kalau-Kalau Ada Yang Ternampak, Mohon Hubungi....

SAHABAT SAYA, DR TENGKU INTAN MARLINA atau NAMA DI FB ELYNA HASNULNAWI, MOHON JIKALAU ADA SESIAPA YANG BERADA DI TEMPAT KEJADIAN KEMALANGAN INI, MENGHUBUNGI BELIAU MELALUI MESEJ DI FB.

Rayuan Memohon Saksi yang melihat kejadian Kemalangan Anakanda Allahyarham Muhammad Hasnul Imran bin Mohd Saidi (21 November 1996 – 24 Julai 2013) untuk tampil memberi maklumat kepada saya. Butir-butir kejadian:

Tarikh dan waktu: 24 Julai 2013 (15 Ramadhan 1434) – Jam 12.50 tengah hari
Tempat: Susur kiri untuk keluar dari Bandar Tun Hussin Onn menuju ke lebuh raya (highway) Cheras-Kuala Lumpur.
Kenderaan: Motor dan Lori Treler
Pemilik motor: Muhammad Hasnul Imran (Pelajar Tingkatan 5 SMKBTHO II)
Pemilik Lori Treler: Seorang lelaki berbangsa India (hanya ini maklumat yang saya tahu, butir-butir tentang pemandu ada dalam simpanan pihak polis)

Catatan Ringkas Kemalangan: 
Arwah anakanda saya dalam perjalanan pulang ke rumah dari sekolahnya untuk menukar baju dan akan kembali semula ke sekolah kerana ada “study group” dengan kawan-kawannya.
Dalam perjalanan pulang ke rumah, semasa melalui susur kiri keluar dari Bandar Hussin Onn ke lebuh raya, arwah telah terjatuh kerana bergesel/mengelak kereta. Semasa arwah cuba untuk bangun, arwah dilanggar dan digilis oleh sebuah lori treler dari arah Bandar Mahkota Cheras. Lori tersebut telah ke depan dalam jarak 200 meter, dan telah dikejar oleh seseorang. Orang itu kemudiannya berjaya mendapatkan pemandu lori tersebut dan memberitahu tentang kemalangan yang berlaku. Pemandu telah membuat laporan kepada polis. Polis tersebut sampai 10 minit selepas kejadian hasil maklumat daripada orang ramai.

Masalah:
Pihak polis hanya membuat laporan berdasarkan keterangan yang diambil daripada pemandu lori. Pemandu lori terlepas begitu sahaja. Menurut polis, pihaknya tidak mendapat saksi dalam kejadian ini. Pihak polis mengatakan arwah cuai.

Saya merayu kepada orang ramai dan saksi yang melihat kejadian agar menghubungi saya melalui FB (personal message). Semoga keadilan dapat ditegakkan. Semoga pihak yang sudi membantu dilimpahi rahmat dan kasih sayang Allah. Hanya Allah sahaja yang dapat membalas budi baik kalian.

No comments:

ShareThis