Wednesday, August 14, 2013

Mari Berkelah Di Imigresen:))

WAKTU anak kecil lagi senang atur! Bila dah besar, penat nak ikutkan jadual masing-masing. Seorang cuti, dua lagi ada kelas. Dua dapat balik, tetiba yang seorang pulak tak boleh. Banyak benda nak buat jadi tertangguh. Ikutkan memang saya dapat agak pejabat imigresen sesak musim cuti. Tapi dah tak ada pilihan redah dan redho ajelah sebab masa ni aje semua ada.


Dannn... Memang seperti diramal:((  Takat nak renew passport, ampun.... hazab saya rasa:((
Mengantuk tahap tujuh petala langit di imigresen. Seorang sudah sejam tidur peluk lutut seorang lagi khusyuk baca mastika, himpunan cerita mekah.











Di satu sudut, tepi dinding, bawah meja tempat isi borang, dua anakanda lena tidur. Haiqal aje yang maintain baca buku. Sesuka hati aje kan yang tidur tu... like nobody's business. 


 Esok ke sini lagi sebab ahkak anis terlupa bawa ic. Harus saya bawak mangkuk tingkat, isi rendang sama ketupat. Baru feeling berkelah kat imigresen ni:))


Memula maintain lagi, lelama saya ikut anak-anak duduk bersila:))... Pada satu tahap tak larat, huwaaaaa rasa nak baring aje kat lantai tu lepas dah berlunjur kaki:)) Boleh gitu ??


Errr untuk pakcik guard di imigresen kajang tu.. 6 bintang saya bagi pakcik ya sebab senyummmmm aje biar setiap 15 saat orang datang tanya soalan yang sama. Walhal nombor giliran nak diambil dah habis. Pakcik ni cool bila boleh ulang jawapan yang sama dengan muka manis. Kagum! Hahaha kalau saya mau aje saya tulis besar-besar kat kadboard dan tampal kat dinding. Atau errr... rekod aje kot jawapan tu. Bila dah penat cakap, pasang aje tape recorder tu:))




ShareThis