Thursday, August 28, 2014

terima kasih semua dari CHE BUNGA:))

Rasanya sampai ke penghujung raya, hampir setiap minggu atau selang sehari kekadang pada weekdays pun saya ada tetamu. Memang terlepek penat memasak. Minggu akhir, saya terus demam. Itupun sebab lepas masak, kemas rumah jam satu pagi, saya kena bangun jam empat pagi, jam lima pagi keluar rumah terus ke Ipoh. Seawal pagi ada meeting sama orang kerajaan di Ipoh untuk satu projek coffee table book. 
Tapi apa pun, buat yang sempat singgah jumpa che bunga, terima kasih sesangat.

Rendang pucuk paku, asam rebus keladi, bergedil, ikan, sambal sama telur asin untuk jamu kak elee mardiana yang dah berbelas tahun duduk di Australia. Mak che bunga cuak .. takut kak elee tak tahan pedas. Alhamdulillah laju kak elee bertambah:))




Anak anak manis ni sempat posing kat depan pondok di laman rumah.





Buat Nizam, Nurul dan anak-anaknya, ada umur kita jumpa lagi ya:)) Nasi lemak daun pisang untuk  tamu malam tu.

TQ TQ TQ kak fiqa sebab belikan che bunga 
berhelai helai baju H & M


POK LIE - Razali Mohamed - jurufoto feveret saya sejak zaman kerja dulu. Pok lie dengan keluarganya dah macam famili saya. Jenis yang tak berkira dengan saya kalau saya mintak tolong. Alhamdulillah sekarang pok lie dah jadi orang kuat bab bab gambar dan studio di Utusan Karya. Murah rezeki pok lie:))

Fiza yang manis, wife poklie, terima kasih ya fiza.
InsyaAllah kita jumpa lagi ya. Kak Lily terkilan sebab tak masak nasi malam fiza datang. hidang mi udang sama kek aje. Fiza letih sebab ada kematian pagi tu. Untuk fiza, take care ya:)) ada umur kita jumpa lagi.






Yang atas ni semua anak anak jiran tetangga. Semua ni nak ambil SPM. Terima kasih sebab datang ya:))



Tamu yang ni paling surprise. Hidup berbalas tahun di Australia. Saya kenal Kak Elee Mardiana sebagai penulis, Tak sangka akhirya jumpa dan makan tengah hari yang lewat bersama sama saya:)) Untuk kak elee yang dah balik malaysia for good, take care ya:))


Ni jugak sahabat lama, Nurul, yang satu ketika dulu macam PA saya dalam urusan buku.

 Saya tak berapa sihat. Harus bersiap siap dan keluar rumah untuk ke Ipoh dengan beberapa proposal sebelum jam lima pagi. Tapi mengenangkan ramai yang nak datang rumah, buatlah kek dengan mi udang masa fiza, pok lie dan anak anak jiran nak datang. Macam tak best aje kalau saya bubuh biskut raya jer:))



2 comments:

Hazlin Nazri said...

assalamualaikum lily,
meriah sungguh raya ni sejak ada si kecik cempaka..
kata orang, anak penambah rezeki..
dan mak akak selalu pesan kalau tamu datang, mesti dijamu nasi supaya ada hubungan roh yang kekal sampai bila-bila.. wallahua'lam.
psstt.. nampaknya header blog ni kena tukar.. 4+1 hehe

Lily Haslina Nasir said...

Salam kak Hazlin!!
Hahaha nantilah bab header blog ni:))
Tak pandai pun kita nak menggodeh. Takat menaip retilah. Kena mintak tolong orang muda. Hah, betul:)) Rasanya ramai beraya tu sebab nak jumpa che bunga cempaka.Pasal jamu tetamu tu rasanya kita pun terikut-ikut cara orang lama. Tak tau kenapa, kita memang selesa jamu orang nasi. Kalau ada food lain pun, mesti bubuh nasi. Nak pulak rumah kita jauh. Kengkawan selalu usik, datang rumah LHN, nak pergi lapar, dalam perjalanan balik pun boleh lapar semula:))

ShareThis