Tuesday, November 11, 2014

SIRI CERITA CERITA PASAL BUKU - 1

SIRI CERITA CERITA PASAL BUKU - 1


Stok novel makin membukit selepas saya terima hadiah hampir 500 naskah novel pelbagai judul dari pelbagai penerbit. Terima kasih Eynda Iynda yg hadiahkan kak lily koleksi kesayangan. Itupun majalah, novel dan buku ulang kaji sekolah yg sebanyak separuh rak ni dah saya berikan pada sekolah sekolah anak. Saya kumpul dan baca semua. Saya tak pernah diskriminasi karya orang waktu membaca. Saya juga tak suka judge karya orang. Bakat A mungkin hebat dlm tulis karya gedik, bakat b mungkin melankolik, bakat c mungkin penuh sastera dan falsafah ... bakat d mungkin santai sesantainya. Orang z mungkin tak pandai tulis macam orang y. Ilmu menulis ni Allah pinjamkan aje. 

Penulis dipinjamkan sezarah aje. Bagi adik adik yg selalu pm kak lily tanya macam mana kak lily buat terjemahan, buat buku coffee table, buat novel, buat skrip dokumentari, tulis rencana etc.. jawapan cuma. .. baca semua:)) Buang ego, belajar, kaji karya yg hebat (jgn ciplak udahlah), merendah diri, Insyaallah peluang macam macam akan terbuka. Usah baca demi nak kaji dan cari buruk atau khilaf karya orang lepas tu pukul canang. Tak bestkan macam tu....

No comments:

ShareThis