Thursday, April 27, 2017

LELAKI LINGKUNGAN CINTA - BAB 10 - WATTPAD

ADIB & ESYA
LELAKI LINGKUNGAN CINTA

DI BAWAH NI SIKIT AJE DARI BAB 10
KALAU NAK BACA YANG PANJANG SIKIT BOLEH KLIK DI LINK WATTPAD NI




************************
“Esya, nak tanya sikit boleh?”
“Apa dia?”
“Kenapa awak macam nak pindah macam angkut barang satu lori ya?”
“Ikut suka kitalah!”
“Kita tanya jer.” Adib dengan muka manis mengekori Esya dari belakang.

“Jangan jaga tepi kain orang. Jaga tepi kain sendiri! Dah letak sini barang saya tu. Lain kali jangan busybody hal saya.”

Perlahan-lahan Adib meletakkan beg Esya yang ditariknya itu dekat muka pintu sementara Esya seperti terkorek-korek beg galasnya mencari kunci.

“Esya, saya tak jaga tepi kain orang... saya nak jaga hati awak jer!” Adib sempat berbisik sewaktu menghampiri Esya.

“Hei, jangan loratlah! Pergi cari jalan pulang cepat!” Esya terkejut dan hampir mengundur ke belakang. Haish, mamat ni belum apa-apa cari fasal dengan aku di sini! Rengus Esya di dalam hati.

“Tu.. dekat aje! Hari-hari awak sidai kain, saya jaga tepi kain awak, tepi tudung awak ya!” Adib mengenyit mata nakal sambil jari telunjuknya menghala ke arah nombor pintu rumah yang bertentangan dengan pintu rumah Esya.

Terbeliak mata Esya memandang ke arah nombor itu. Allah! Bencana dan musibah apa pula yang bakal menanti?

Kenapalah mamat ni berjiran dengan aku! Bencinya! Sakit hatinya memandang kelibat jejaka yang kurus tinggi itu melangkah masuk ke rumahnya.

“Bye Esya! Chak!” Adib melambai-lambai sebelum menarik jeriji dan menutup pintu.
Selumbar renungan Esya pada Adib. Hatinya semakin bengkak menakung rasa benci yang meluap.




No comments:

ShareThis