Thursday, April 6, 2017

LELAKI LINGKUNGAN CINTA











Lelaki Lingkungan Cinta

“Aku bersumpah! Aku buat solat hajat tujuh hari tujuh malam! Aku baca Yaasin tujuh mubin! Siapa yang aniaya aku hari tu, memang mati kena panah petir! Tunggulah. Azab Allah swt Maha Pedih, okay!” Esya benar-benar berapi marah.

Semua terdiam. Ada yang bersimpati, ada yang menggeleng dan ada yang menekup mulut tersenyum sumbing. Namun dalam banyak-banyak itu, adik junior yang bernama Rita menggeletar tak fasal-fasal.


Salam Kak Esya,

Saya nak minta maaf. Minta maaf sungguh-sungguh ni.
Maaf zahir batin ya kak!
Hari tu Abang Apek kata nak bagi surprise untuk akak.
Dia suruh saya ambil baldi akak.
Saya tak tahu dia bubuh apa.
Saya tak tengok pun. Huh, salah saya. Memang saya ni bodoh agaknya!
Kemudian dia suruh saya letak balik baldi tu kat tempat asal.
Maaf ya kak.
Err, maaf jugak sebab saya tak boleh beritahu siapa saya.
Nanti saya nak buat solat taubat! Saya nak minta ampun pada Allah swt sekali.
Maafkan saya ya kak!


Sebaik saja terbaca catatan yang terselit dalam kasutnya yang tersusun kemas di pintu masuk dorm, sekali lagi Esya bertempik.


“Adibbbb!”
“Apekkk!”
“Puaka kau!!!”




No comments:

ShareThis