Friday, April 21, 2017

LELAKI LINGKUNGAN CINTA - PENULISAN2U

Alhamdulillah! Terima kasih ya Penerbit Karyaseni. Terima kasih Penulisan2U. Terima kasih untuk semua team yang mengedit dan juga yang mereka bentuk novel ini. Suka kaler hijau tu!


Tajuk : Lelaki Lingkungan Cinta
Penulis : Lily Haslina Nasir
Harga : RM 26/RM 29
☆ NOVELIS LILY HASLINA NASIR MEMENANGI 4 KALI ANUGERAH KEWARTAWAN MAJALAH / PENULIS RENCANA TERBAIK PERINGKAT KEBANGSAAN.
☆ LEBIH 30 BUAH NOVEL TELAH DIHASILKAN & DI TERBITKAN.
Antara redup wajah itu, aku menumpang cinta.
Antara kekar tangan ini, engkau aku pimpin.
Nakal. Itu perkataan yang paling sinonim dengan Adib. Semenjak di kolej sehingga ke universiti, Adib sangat terkenal. Bukan terkenal kerana kecemerlangannya tapi terkenal kerana kenakalannya. Semua pernah Adib lakukan termasuklah membuat ‘dajal’ kepada Esya. Bagi Esya, Adib adalah musuh nombor satunya. Kerana Adib dia didenda. Kerana Adib habis pakaiannya rosak. Kerana Adib dia terkenal di kolej.
Saya mungkin tak romantik, saya mungkin tak kacak, tak kaya... Tapi percayalah, hati saya melimpah kasih untuk Esya. - Adib
Mahligai cinta terbina ketika masing-masing masih bergelar pelajar. Esya pada awalnya tidak begitu yakin dengan Adib yang sangat nakal itu. Sikap Adib yang berlainan ketika bersama dia akhirnya menambat hati Esya. Bahagia yang dibina menerbitkan hasad dalam diri Zamri. Zamri berusaha memisahkan pasangan muda itu. Alasannya? Hanya dia yang tahu.
Adib! Kau jangan jadi bodoh sangatlah. Si Esya tu memang terhegeh-hegeh ikut aku. – Zamri
“Orang tak datang beli kalau Esya tak menjual! Memang dasar keturunan menjalang memang macam ni agaknya!” – Adib
“Sampai hati Adib tuduh Esya macam tu. Esya benci Adib!”
– Esya.
Retak menanti belah. Rumah tangga Esya dan Adib bergolak kerana mulut Zamri sehingga Adib mengungkit tentang asal usul isterinya. Itu yang Zamri mahukan! Galau hati Esya. Dia nekad dengan keputusan untuk menjauhi Adib. Kerana pulut santan binasa, kerana mulut santan binasa. Adib nanar sendirian tanpa Esya di sisi. Ujian datang bertimpa-timpa. Esya tetap dengan rajuknya. Akan tersingkapkah kebenaran yang mampu menyatukan mereka kembali? Atau hubungan Adib dan Esya berakhir hanya kerana status hidup seorang Esya?

No comments:

ShareThis