Tuesday, February 26, 2013

SWEET TALKER ;)) Ayat Lemak Berkrim


Cukup duit belanja? Stok makanan sama jajan tu share dengan kawan tak? Nak mak tambah topup? 
Ini soalan standard saya pada anak bujang yang jauh, biar kekadang saya bertempik bila dia di sisi saya.

 Atau kekadang, saya suka perhatikan sama ada dia online atau tengok status WhatsApp 'last seen today at' sekian sekian dinihari... Ada waktu saya nampak dari jam satu pagi sampai ke subuh bukan main anak saya online di whatsapp... 

Hahaha ni gunanya gajet ye untuk intai intip anak. Saya selalu bising. Saya kata pada dia, kalau mak berjaga malam setiap hari macam awak, dah berpuluh buku siap ditaip dalam setahun! Yang ni bergayut dan menaip di whatsapp, tak lain dari mengayat girlfrenz lah tu (ni andaian si emak!)

Selalu kalau sekitar jam 4 pagi atau subuh dia masih online di whatsapp, saya akan sergah. Hoi... tak tidur ya! Esok ponteng kuliah ya!! 

Tahu apa dia akan balas, "Mak rindu saya ya? Mak kalau rindu saya, cakaplah... nanti saya balik. " Atau kalau saya tanya balik ke tidak minggu ni? Dia soal saya semula, "Mak rindu saya tak? Kalau rindu saya, cakaplah...."

Kalau saya balas, "Hish tak kuasa!"
Dia bakar saya lagi, "Alah... mak rindu tu! Tak apa, nanti Ahad kita balik ya! Miss you... love you mak!" Siap dia send kartun flying kiss.


Sungguh... terasa loya. Nak pulak bila dia ala ala separuh formal bersaya saya dengan emaknya. Mengada sungguh anak yang sorang ni.

Haishhh... saya selalu fikir, ikut siapalah anak anak teruna saya ni. Memang suka mengayat orang! Zaman saya dulu, saya cukup geli lelaki yang pandai gula-gulakan perempuan dengan kata-kata lemak berkrim lagi bercoklat. Saya alergik biarpun saya tulis novel chenta.


Itu belum bab, kalau dia ternampak saya online jam dua atau tiga pagi, tetiba dia send foto dia yang berkeping-keping di whatsapp saya. Ayat tak tahan tu, "Mak, kacak tak saya?"

Huhuuh rasa mau muntah masa tu jugak! Anak sekarang lain dengan era saya. Kalau dulu saya buat gitu, beri foto saya pada mak saya, gerenti dah kena seguni amaran dan amarah! Masuk U suruh belajar, bukan berangan!
Waktu rumaja dulu, kalaulah lelaki yang cuba nak berkawan dengan saya, buat ayat-ayat dalam novel, buat ayat melankolik, huhuhuu sumpah saya geli! Terus saya rejek! Bagi saya orang yang sweet talker ni sangat FAKE. SANGAT TAK REAL. Tetiba anak teruna saya pulak jadi sweet talker ni... haishhh.... siapalah dia ikut! Manalah dia belajar? Nak kata suka baca novel chenta, haram tak pernah baca novel anak saya ni....

3 comments:

Yin Areesa said...

kak lily, tq for the sweet entry. serius, senyum aje memanjang saya baca entry akak ni. boleh ceduk buat jadi idea e-novel saya tak? kelakar kak. santai tapi cukup rencahnya

Lily Haslina Nasir said...

Salam Zarra...
Hahahaha akak buat catatan anak-anak ni memang at the end akak bubuh dalam novel novel akak:))

Fiey said...

hahaha..comel nye anak akak! :)

ShareThis