Monday, March 24, 2014

Alhamdulillah.. Nikmat Allah swt Yang Mana Yang Mampu Saya Dustakan

Maaf ya pada yang telefon, emel, pm, kalau saya tak sempat balas/jawab. Novel saya poskan hari Isnin ya. Seawal pagi sehari selepas keputusan SPM keluar, saya  memandu ke TKC untuk segala urusan surat menyurat, kemudian pulang, urusan dunawi yang lain, alhamdulilah baki tenaga, saya sempat singgah ke al-Kitab. Tq Syafiq sebab tolong angkat semua makanan untuk minum petang anak anak alKitab. Alhamdulillah sesangat... ya apalah lagi saya mahukan dalam hidup. Alhamdulillah untuk keputusan peperiksaan Anis, untuk kesihatan Adib yang sebenarnya dulu di antara dua garisan dunia dan barzakh, novel yang akhirnya terbit sendiri dan penantian terakhir Airis Cempaka.

Selesai urusan  Anis, Adib, urusan rumah damansara, urusan rumah penerbitan sendiri,  novel etc, saya semakin malas sekarang.  Mahu rehat panjang. Buat bos besar yang semalam jumpa saya, terima kasih sesangat. "Tak apa Lily, nanti skrip dokumentari 26 episod tu kalau you di rumah pun, I datang brief you nanti. Ada tiga episod shooting luar. Di Jepun, UK dengan Australia. I akan tu tunggu sampai you fit balik dan ready ya!" Huwaaaa mau nangis. Alhamdulillah, tq tq tq bos. Ya, nikmat Allah yang mana yang boleh saya dustakan. Terima kasih juga buat anak-anak alkitab yang sentiasa mendoakan saya murah rezeki. Alhamdulillah.

Untuk Anis selamat kembali ke UTP.
Perjalanan jauh, jauh, jauh lagiJ)
Cemerlang SPM belum menjanjikan cemerlang perjalanan dunia akhirat.
Rendahkan hati,  hidup ni bukan hak kita.
Cemerlang akademik bukan jaminan bahagia hidup.
Jangan angkuh, jangan bongkak... itu aje yang pesanan penajaJ
Jangan sombong sampai lupa akar yang disusur waktu sekolahJ
Takkan ke mana hidup, biar pangkat menongkat langit, biar duit sekian sekian banyak, kalau tiada barakah doa keluarga atau kasih sayang saudara  maraJ)





2 comments:

Mawar said...

Tahniah buat Anis dan Lily sekeluarga. alhamdulillah...

Lily Haslina Nasir said...

Mawar,
Sama-sama Mawar!
Doa saya, anakanda Alif Matiin juga sentiasa dilimpahi kasih sayang Ilahi dan diberkati hidupnya. Ya, perjalanan anak-anak ini panjang lagi.

ShareThis