Tuesday, November 24, 2015

Langit Mana Kita Boleh Bersembunyi?




Siapa Tuhanmu? Siapa nabimu? Apa agamamu? Siapa imammu? Apa kiblatmu? Siapa saudaramu? Kurang 24 jam saya mendapat khabar dua kenalan dijemput pulang Pencipta. Seorang kala sedang lena. Seorang lagi rebah di kamar rumah. Masing masing disedari hanya selepas sejam dua. Semudah itu kalau Allah swt berkehendak. 

Di langit mana ya boleh kita berlari sembunyi kalau waktunya sampai? Berapa mahar ya kalau boleh kita tebus harga nafas ini merayu pada Ya Rabb? Allah... berapa kali agaknya anakanda yg bakal saya tinggalkan sudi kirimkan doa buat saya sewaktu saya sudah disebut sebagai arwah lily haslina? Apakah ada ruang Allah beri buat anak perempuan saya mandikan jenazah saya? Tersisakah waktu utk tiga anak lelaki saya mengangkat jenazah saya, sambut saya di liang lahad, baringkan saya dengan hati dan bibir yg basah dgn zikrullah? Allah! Allah! Tanah kubur saya pun entah di mana. Mungkin jadi debu saya, mungkin rentung, mungkin hanyut ... 

Besarnya rahsia Allah. Buat yg kirim ucap selamat hari lahir tempoh hari, kasih sayang dari saya. Semoga hilang setahun hayat ini menjadikan kita lebih baik zahir batin, lahiriah dan jasmani.

Tahun ini alhamdulillah, perlahan-lahan saya usahakan juga membalas semua ucapan hari lahir yang melimpah di pm, di emel, whatsapp dan di wall fb saya. Sekali lagi terima kasih semua.




AMARAN:
Blog ini dilindungi undang-undang hakcipta. 
Tidak dibenarkan menyalin, meniru, menciplak, membuat print screen, mengguna semula sebarang catatan dan gambar yang tertera untuk tujuan keuntungan peribadi, komersil atau apa sahaja tanpa keizinan pemilik blog secara bertulis. Setiap share yang dilakukan wajib ada kredit mention atau nama blog perlu disertakan.


Copyright of the http://lilyhaslinanasir.blogspot.com and its contents but limited to the information, text, images, graphics, sound files, video files and their arrangement, and material therin, is owned by the owner unless otherwise indicated. No part or parts of this blog/portal may be modified, copied, distributed, retransmitted, broadcasted, displayed, reproduced, published, licensed, transferred, sold or commercially dealt with any manner without the express prior written consent of the owner.


No comments:

ShareThis