Sunday, December 30, 2012

TQ Azlan & Rosie...

Terima kasih buat adinda Rosie Haslinda Nasir, Azlan dan baby Yaya sebab belanja karaoke di Alamanda. Hahahaha lagi mau bising badan gumuks. Lewat malam makan snack yang entah apa-apa. Lepas tu rosie bawa sebiji besar kek red velvet yang sangat sedap. Usung kek ke kedai mamak lepas karaoke. Hahahaha jam 1 pagi ok.... makan red velvet sama tandori sama roti sardin di kedai mamak!










Duduk diam-diam, fikir sendiri, kekadang selalu tanya diri, ok ke buat gini pada anak? Ok ke layan anak begitu? Eh, betul ke kalau macam ni? Rasanya semua emak ada rasa atau terkilas apa yang saya fikir. Saya ni garang. Bak kata Syafiq mulut bising, suka jerkah anak. 

Tapi dalam masa yang sama saya selalu jugak mua dan beri muka pada anak. Mau tengok wayang, jom! Mau kasut futsal, ok beli. Mau cermin mata lebih RM500, pilihlah! Ni kes konon boleh kurangkan power spek. Mau berkhemah berBBQ sama kengkawan yg share duit di padang rumah, saya tak sampai hati. Saya pulak masuk share duit. Mau makan kek SR... hahaha beli sampai 4 - 5 perasa.

Achik Rosie Haslinda Nasir pun manjakan anak buah. Syafiq ni kasut Nike... Syafiq ni kasut Adidas. Syafiq ni jam fosil, ambillah! Anis ni perfume CD lah, Chanel lah, DKNY lah. Fikir berkali-kali, err saya dah garang bab belajar bab solat, saya juga cuba jadi kawan pada anak-anak. Lebihnya saya mohon doa ajelah pada Allah swt. Semua emak gitu kan?

2 comments:

Yin Areesa said...

Setuju.kita ni garang dua tiga bab aje tp baiknya berbab2.zarra ibu yg garang.ank 4 thn mcm ank 14 thn.sampai ank kata ibu tak sayang sofea eh..terkedu 5 saat!pada zarra baik zarra yg mrh ank sendiri dari org lain yg mrh ank2 zarra.lg terkesan dekat ht...ngee

Lily Haslina Nasir said...

Zarra..
Ya, lagi baik kita marah, kita tegur, kita rotan anak sendiri, daripada orang lain yang menegur atau nampak benda benda yang mungkin tak manis dibuat oleh anak kita kan...

ShareThis