Wednesday, June 19, 2013

Batik Raya? BATIK BUTIK DESA MURNI, SHAH ALAM





Lama benar dah saya tinggalkan kerja buat laporan untuk event. 21 Mei lepas, saya penuhi undangan teman karib dan seangkatan kerja saya dulu, Rahana MD, untuk hadiri majlis pelancaran Butik Desa Murni di Shah Alam. Erra Fazira yang comel tu, yang juga duta untuk butik ni muncul sebagai tetamu VVIP dan tukang potong reben. Hahahaha... bila muncul aje Erra Fazira yang cantik berbaju kurung moden batik, lengkap bertudung.... huhuhu saya jadi stress kejap. Kurusnya dia!!! Pinggang dia secekak aje!
 Saya bisik pada teman saya Umi. "Esok jam 5 pagi, Umi kau mai rumah aku... gegar pagar ya kalau aku tak bangun. Jom kita pergi joging. Sebelum raya gerenti kita slim macam Erra!" Dan sahabat saya ni jenuhlah menahan gelak di tengah khalayak semalam. 
Bagi yang suka batik, boleh try batik dari Desa Murni ni. Corak dia memang agak unik dan lain daripada kebiasan corak batik sutera. Tudung, selendang sutera yang boleh dipakai depan belakang. Corak Paisley yang belakangnya plain memang cantik dan praktikal saya tengok. Beli satu boleh pakai dua gaya. Corak pada batik banyak motif bunga. Yang pasti, setiap satu corak memang eksklusif. Satu design untuk satu pelanggan. Kiranya takkan terjadi kes satu orang pakai, terpaksa lari-lari malu bila terserempak dengan orang lain yang pakai corak sama di satu majlis.


Sesiapa yang berminat boleh jengah ke butik ni di NO 7 G, JALAN PLUMBUM R7/R, PUSAT KOMERSIL SEKSYEN 7, SHAH ALAM.









No comments:

ShareThis