Monday, July 1, 2013

Bila Rosie Main Masak-Masak Di Melaka, Saya Suka;))

Kak Lily kalau penat nak drive balik Melaka, tak apa. Rosie drive. Pakai kereta Rosie. 

Selalu sangat adik saya menghulurkan bahu untuk saya bersandar kalau ada apa-apa kecemasan yang perlukan kami ke Melaka. 

Kekadang saya rasa badan macam perlu dibelah tiga. Satu ke Enstek, satu Bagan Datuh, satu Semenyih. Dan saya juga akan rasa malu melihat kudrat Rosie. Balik ke Melaka dia mesti sediakan meja makan. Ini untuk abah. Kita ajak abah makan. Ya, bila emak dah tak ada, saya setuju dengan Rosie. Abahlah yang paling layak menjadi pengganti syurga - ruang yang kosong, yang ditinggalkan arwah emak.

PS: Oh, Rosie Haslinda Nasir, selain red velvet dengan tom yam yang pastenya dari Bangkok itu, Kak Lily masih terliur sambal udang Rosie yang bumbunya mentega dan susu rendah lemak.



No comments:

ShareThis