Sunday, March 10, 2013

Mak Selekeh Macam Makcik Dalam Hantu Kak Limah....





"Kenapa mak pakai selendang macam tu? Peliklah... selekeh! Macam makcik dalam cerita Hantu Kak Limah!"

Wah boleh ye Haiqal tegur saya gitu... Saya dalam mood malas, mau jalan-jalan, kepala penat buat skrip, bersambung novel bersiri di majalah, sambung proposal skrip dokumentari program agama bahasa Inggeris, terhutang lagi satu artikel untuk majalah sebelum sambung novel. Penat! Jadi saya capai dan pakai aje mana sempat. Saya mahu santai dan rehat jalan jalan sekejap. Tak kuasa nak melawa!

Bila ditegur, saya sambil jalan korek-korek tas tangan, jumpalah kerongsang sehinggit. Saya sepinkan, rasa kemas. Haiqal tegur lagi.

"Ada kerongsang mahal banyak-banyak mak simpan aje... mak pakai macam ni nampak macam Kak Esah dalam drama apa entah tu...."

Mokcik speechless! Laser ye budak 10 tahun?!

1 comment:

Nor Azlina Yusof said...

Hahahaa...rajin haiqal lyn drama melayu ..

ShareThis