Monday, July 1, 2013

Mummy's Boy

Mari jalan-jalan habiskan duit mak. Itu ayat Syafiq kalau saya ajak dia keluar. Saya merungut dia malas kerja. Ada aje dia menjawab. Patut sangat mak bersyukur tau, kita ikut aje dan temankan mana mak pergi. Mana mak nak cari, jejaka yang sanggup pegang beg tangan mak dia time mak dia meroyan shopping. Haishhh.... Tambah mencabar kesabaran bila dia tiba-tiba kansel nak kerja jadi budak pam minyak di petronas bila tau saya nak dapat royalti. Hamboiii, macam mak dia ada gaji bulan-bulan. Dia kata siapa lagi yang layak habiskan duit mak, kalau bukan anak sulung. Saya memang kena bersabar banyak.


Kalau bawak berjalan, dia memang pandai racun saya. Mak, beli ni! Mak, beli tu! Mak jangan ambil tu, buruk. Mak yang ni tak lawa. Kalau saya beli baju, dia paksa cuba. Mak kena try, mak kena cuba dulu. Mak tu besarrrrr.... Gemuksss... 



Masa bersama Rosie ke Mid Valley dan Gardens, ya Allah, saya terkejut.... sebut aje, ceruk mana, penjuru mana, mana CIMB, mana Maybank, mana Cotton On, Garden Cafe, Little Penang, mana DKNY, mana tempat barang diving... kusss semangat, semua dia hafal.


 Sampai port yang murah tempat staff midvalley makan kat mana pun dia tahu. Kata Rosie, Syafiq macam GPS kat Mid Valley ni.  Saya bebel, mak hantar UIA tu suruh belajar, kau ukur jalan di MidValley ya. Rosie tetap menangkan anak buah. Don't touch Syafiq, Kak Lily. Kita selalu ada soft spot pada dia. Huhuu makin bertanduklah CR.... Dan dia sengih-sengih. Nanti kita ke Gombak, kita teroka KLCC pulak ya. Mak jangan marah:((




No comments:

ShareThis