Sunday, May 5, 2013

Terima Kasih Mat Gebu.... Tq semua! Ohhh... Saya Sangat Terharu:)))




NOTA KAKI :- Macam mana pun Che Mat salute pada Puan Lily Haslina Nasir, bekas penyelaras resipi untuk Majalah Jelita.....terima kasih Kak Lily...

Ini catatan Mat Gebu dalam entrinya yang bertajuk 
http://www.tiffinbiru.com/2013/04/publisiti-vs-penghargaan-vs-diperalatkan.html.



Ini pula komen kanda Ummi Zaihadi berkisar posting Mat Gebu yang saya sebutkan. Allah.... segan saya! Terima kasih ya! Kita tak pernah berjumpa. Tapi pernah berkerjasama di atas beberapa tugasan. Ummi Zaihadi selalu memudahkan kerja saya. Sama aje macam Mat. Biar pun kekadang saya agak kalut dengan deadline. 

Ummi said...
Puan Lily Haslina terbaiiikk... Mat, xnak komen dah sini...letisss...perlu ke...x perlu kan, dah berantakan di FB ko...hahaha... Apapun Mat telah melakukan tindakan yang betul dgn entry ini...kita cuma nyatakan pendapat dan pendirian kita, terpulang kepada masing-masing menilainya... ^__^

APRIL 29, 2013 AT 2:45 PM


Dan ini pula komen yang lain yang buat saya rasa sob! sob! sob! Terharu.... Oh, Lily Haslina sekarang sekadar duduk rumah aje:)) Siapalah saya....

eyeyou said...
kak lily tu senior sek sy..saluteee!! :)

MAY 3, 2013 AT 2:28 PM


Hahaha... saya yang baru buka fb, terkejut jugak baca penghargaan dari Mat Gebu. Terima kasih sesangat mat. Mat selalu ingat kak lily. Rasa terharu dan sangat dihargai. Ya, dalam dunia ni, dalam sibuk kerja, sibuk mengejar itu ini.... kekadang kita akan rasa tersentuh bila perkara yang kita rasa kecil, yang pernah kita lakukan dihargai orang. Kata orang tanda ingat. Kalau nak ikutkan, siapalah Lily Haslina dibandingkan Mat yang ada ratusan ribu pengikut sama ada dalam nyata atau dalam diam. Terima kasih sekali lagi mat. Penghargaan yang buat kak lily tersenyum sebaik buka saja fb selepas lama bertapa.

Kepada semua yang menceriakan hari minggu saya ni, terima kasih ya... Sungguh saya terkejut bila buka fb selepas berminggu-minggu saya rehatkan.


Ini adalah jawapan saya buat entri dan posting Mat Gebu.

Salam yang amat amat amat Kak Lily sanjung dan hormat, Inche Mat Gebu! Salam kenal juga untuk semua yang di sini! Alllah! Mat akak mintak ampun juta juta juta juta bintang di langit. Pagi ni baru akak bukak balik facebook akak yang akak kunci kejap dik kesibukan doniawi yang entah apa-apa. Barulah akak ternampak mesej mat!

Hahaha... segan pulak kak lily bila mat mention nama akak kat sini. Kak lily ni dah pencen kerja. Terima kasih sebab masih ingat Kak Lily! Begitu jugak pada Ummi... tq so much dear!

Isu ni memanglah selalu jugak berbangkit. Bagi akak simple aje... Yalah, setiap benda yang kita usahakan dengan penuh rasa minat, kesungguhan memang menagih masa, tenaga dan tak dapat tidak, modal duit ringgit pasti akan dikeluarkan jugak.

Dan bila ada yang berhajat, berminat, nak melamar 'hak' kita tu semanis-manisnya, semolek-moleknya kenalah ada sikit maharnya bukan? Hahaha... kata orang tanda hargai dan upah penat. Sepanjang akak bertugas dulu... ya memang taklah banyak dapat diberi. Tapi alhamdulillah, adalah jugak tokennya.

Sebab yang melamar tu dah tentu tentu untuk urusan bisnes yang menghasilkan, yang menjanakan RM kan... jadi memang lebih manis kalau sedikit ganjaran dikongsi. Tanda terima kasih kata orang.

Tak mengapa mat... juga mungkin kenalan blogger yang lain. Kalau ini yang terjadi, mudah-mudahan dengan catatan ringkas mat ni, pencerahan diperolehi pihak yang terlibat.

Kak Lily faham sebab kak lily sendiri freelancer sekarang. Faham erti rasa 'luka' yang kekadang taklah besar tapi pedih bila orang buat-buat tak faham hasil kerja kita. Dan kekadang rasa sakit hati bila hasil kerja kita ditayang sana sini. Dicanang sana sini, tapi kredit haraaammmm tak bubuh dan duit jauhhhhhhhh sayuppppp berbalam pun tak nampak bayangnya....


No comments:

ShareThis