Thursday, May 23, 2013

Buat Produksi Superlicious Sofea... Baik-Baik Aje Ya :))

Bermula dengan memerhati dan mendengar cerita anak. Kisah kesengalan dan perangai dia yang entah apa-apa di asrama. Nak pulak dia mengaku rebel sebab saya paksa dia ke sana. Maka timbullah cerita Superlicious Sofea di Highlanders. Oh, saya tak pernah berangan pun akan tulis drama. Saya lebih syok nak buat novel. Alih-alih novel separuh jalan, saya kena siapkan skrip dulu. 13 episod.

Dan hahahaha memang ada kawan yang mencebik. Skrip apalah yang kau buat tu? Entah ya entah tidak! Macam tak caya jer... Kau reti ke? Kau mana pernah masuk kursus mana-mana.

Hihihi saya ok aje. Alah dulu kat UM, terpaksa rela ambil paper filem. Hahaha... dan bagi saya yang jenis redah dan redo, saya buat aje.

Proses bikin skrip 13 episod selama sebulan setengah tu bagi saya adalah kursus yang sangat real saya terima terus dari produser saya. Hazab sebenarnya! Sebab saya tak minat! Kacau bilau jiwa! Hahaha tapi kan konsep saya redah!


Buat bos dan tuan punya produksi, mudah-mudahan semua kerja-kerja shooting berjalan lancar. Huhuhu... sampai hari ni saya masih tak sempat lagi nak ke lokasi SUPERLICIOUS SOFEA. Doa dari jauh semoga semuanya baik-baik belaka. Pic di bawah ni saya pinjam dari instagram naffizzolkefli. Pix Norman Hakim yang jadi Pak Hafiz @ En Hafiz di Kolej Highlanders.


Sekarang ni saya akan cuba buat larian mengejar masa. Saya harap Superlicious Sofea versi buku keluar dulu berbanding versi tv. Biarpun saya yang tulis skrip, saya yang bikin novelnya, tapi banyak perkara saya belajar dan akur. Versi tv TAK AKAN SAMA dengan versi novel. Banyak kekangannya. Tapi tak mengapa. Alhamdulillah. Saya mokcik tua yang baru nak belajar. Terima kasih tuan produser di atas peluang dan kepercayaan. Yeahhhaaaa.... ada dua lagi judul drama bersiri 13 episod saya bersama tuan produser! Alhamdulillah! Errr macam mimpi pulak:))

1 comment:

Sheila Shafeareen said...

Assalamualaikum, moga segalanya di pemudahkan dan bejln lancar...sure menarik

ShareThis