Monday, December 16, 2013

CATATAN HUJUNG TAHUN - Aturan Allah swt:))



Terima kasih pada yang masih menitip ucapan, doa dan ingatan untuk Adib. Maaf kalau saya tidak menjawab sebarang panggilan telefon. Jam enam atau tujuh petang ini, Adib akan dibedah sekali lagi. Dia? Alhamdulillah, cool! Saya pun tenang aje. Di tangan Dr Zain semua sangat jelas. Ada nanah lagi yang tidak habis dibuang oleh doktor pertama yang buat pembedahan Adib. Terima kasih buat adinda saya di Melaka yang menitipkan gambar credit roll tv untuk dokumentari yang skripnya saya tulis untuk Hijrah dan SPRM. Dan juga jadual tayangan Superlicious Sofia 13 episod yang akan bermula esok.

Aturan Allah kan... Saya diberi rezeki di luar jangkaan, saya diuji sedikit. Tak mengapa, reda. Saya macam beruk mak yeh tengok nama sendiri dan judul drama yang sendiri tulis kat gambar tu. Kalau byline kat majalah dah muak. Nama kat buku, saya dah hilang feel. Biasa sangat. Saya beritahu adik saya, tak apa. Allah nak ajar Kak Lily ingat bumi dipijak. Kalau tak diuji begini, mungkin minggu ini saya lupa diri. Alhamdulillah, yang penting Adib masih boleh senyum untuk dibedah. Benda pertama yang ditanya, "Lepas tu boleh makan kan?" Saya jawab, "Makan aje yang diingat. Duniawi tu!"

No comments:

ShareThis