Thursday, December 19, 2013

CATATAN HUJUNG TAHUN - PMR & Sekolah Di Hospital:))

ALLAH!! Ujian diberi dahulu sebelum diberi khabar gembira. Terima kasih Cikgu Mustamir Omar yang sentiasa update Kak Lily. Cikgu yang sangat disayangi seluruh pelajar 3 Ibnu Batuttah. Tahniah untuk semua pelajar kelas Cikgu Mustamir, semua pelajar Batuttah dapat 8A! Tahniah untuk Sabda yang khabarnya 79 orang dapat 8A. Allah... saya sesak dada kejap:)) Salam dan doa saya dari Hospital Pantai KL untuk semua!



Ada hikmahnya dia dapat keputusan PMR dalam keadaan terlantar. Saya sebut pada Adib waktu dia sedar tadi. Dia menangis sikit. Saya kata, Allah nak ingatkan Adib. Kalau Adib sihat, dapat 8A, nanti nakal Adib tak berkurang. PMR tak penting mana pun. Yang penting SPM. Di hospital Adib belajar sabar, belajar reda, belajar kurangkan rengus, belajar bekerjasama dengan jururawat. Belajar untuk faham, hidup ni kuasa Allah lagi besar. Biar masuk ke hospital mahal, tapi kalau Allah nak uji pembedahan pertama gagal, kita tak mampu buat apa.

Alhamdulillah dia angguk. Sepanjang di Hospital Pantai ni saya anggap Adib 'disekolahkan'. Jangan buas, jangan ingkar, belajar insaf diri, faham makna kasih keluarga. Ini lebih besar makna dari 8A PMR.





Terima kasih ya Kak Rashidah IbrahimLili Norlaili dan Onlia Md Dom dari Berita Publishing yang singgah tadi. Siap bawa gift comel dan kad. Senyum senyum Adib dengar nasihat auntie Onlia:)) Terima kasih juga rakan-rakan abah Adib yang datang dari TM, terima kasih untuk buah-buah dan nasi bungkus buat tukang jaga orang sakit:))


2 comments:

Miss KiLa said...

Tahniah adib

Mawar Safei said...

Lily
Tahniah buat Adib kerana dapat keputusan cemerlang. Semoga cepat sembuh!

ps: Rindu Auntie Onlia :-)

ShareThis