Saturday, December 28, 2013

Terima Kasih Anak-Anak Alkitab :))

SEKOLAH TAHFIZ ANAK YATIM ALKITAB ini dibangunkan dengan kasih sayang. Tidak komersil, tidak popular dan dibina di atas rumah / tanah pusaka keluarga Kak Yati. Lokasinya di Beranang. Dari dahulu, dah bertahun juga, saya selesa ke sini, berkongsi rezeki saya yang tak seberapa. Selain di Masjid Kampung Hulu Melaka, Rumah Alkitab ni memang kesukaan saya untuk menzahirkan rasa syukur dalam setiap projek/rezeki yang saya terima. Berkongsi rezeki yang tak seberapa dengan anak anak ini beri saya pengalaman manis. Terima kasih untuk anak-anak yang pemalu di sini bersama warden mereka, pengajar mereka, yang semalam membuat bacaan doa selamat/kesyukuran dan Yaasin untuk saya, big bos saya, syafiq, anis, adib, haiqal dan airis cempaka. Keluarga kami di kampung atau di mana berada. Juga untuk senarai arwah-arwah yang dah pergi dan juga untuk semua rakan/sahabat fb saya.



rumah yang dahulu kecil sudah dibesarkan, alhamdulillah, rezeki anak anak di situ.

di belakang rumah alkitab ada kolam ikan kecil tak salah saya, ada nurseri, ada kebun sayur, yang diusahakan anak anak ini pada waktu petang sebagai kegiatan senggang.

ALHAMDULILLAH, petang semalam (Jumaat) saya diberi kelapangan melunaskan janji saya ke Rumah AlKitab. Terima kasih pada Kak Yati penjaga dan pengelola Alkitab yang menyambut beberapa pemberian kecil saya.

Saya malu-malu sewaktu Kak Yati minta izin buka sampul yang tertulis nama dan senarai untuk doa dan bacaan Yaasin. Senarai saya panjang. Saya terangkan pada Kak Yati, saya dah berniat, semua rakan fb, sama ada saudara, kenalan, pernah jumpa atau tidak yang sama-sama berkongsi kisah Adib dengan saya, akan termasuk dalam list doa nanti bersama anak-anak tahfiz ini. Kak Yati segera jawab, "Tak apa... lily dah janji. Tak kisah doa tu panjang macam mana, sama-sama kita bermohon semoga semuanya dimakbulkan."


Di sini rumah warden

No comments:

ShareThis