Sunday, December 30, 2012

Avian Arisa - Terima Kasih Sahabat....

SEMALAM, sewaktu saya sedang menunggu Rania, adinda saya Rosie dan Azlan, untuk bercanda, bergumbira dan berkaraoke dua keluarga lewat malam, saya menerima mesej ini. Mesej dari seorang sahabat. Serius saya rasa terharu. Terima kasih. Sayatak sempat balas lagi mesej teman saya ini. Tapi mahu kongsi di sini. Terasa hilang penat menyiapkan buku ini dulu sama Rose Harissa. 

Buku yang ditulis penuh jerih jugaklah! Ramai kagum, tapi ramai jugak menentang kerana keterbukaan kami hatta pix lukisan Rose pun disebut tidak penuhi syariat. Alhamdulillah kalau mesej kami pada anak-anak ini sampai. Pada sahabat saya ini, nanti saya hadiahkan princes comel itu buku lagi ya! Muahhhs!


Saya sampaikan kisah ini pada rakan sebuku saya, Rose Harissa. Ya, kami sama-sama rasa terharu... Kami bukanlah penulis hebat. Kami cuma ada angan-angan dan suka tulis sesuatu yang kami rasa anak-anak akan suka. Maklum kami tulis cerita ini memang dedikasi dan hasil pemerhatian anak-anak sendiri. 

Saya dengan kerenah anak bujang, ragam Anis dan manja si Haiqal. Rose dengan pengalaman membesarkan Ikh. Alhamdulillah.... lega rasa bila ada sesuatu, biar kecil pada orang lain tapi besar maknanya bagi kami dapat dikongsi dengan pembaca. Terima kasih pada sahabat yang sudi berkongsi kisah ini.

 Hahaaha... saya dan rose cadang akan tulis siri kedua cerita ini. Tapi buat masa ni kami sibuk dan macam saya ... ampun kekadang plot cerita dalam novel novel yang lepas pun dah luput lupus dalam ingatan bila buku yang ditulis dah banyak sangat (cewaahhhh banyak jer... tak pun laku mana! Hahaha mokcik sentiasa sedar diri)

Ini mesej teman saya. Oh lupa.... sahabat saya ini seorang guru dan dibesar dalam keluarga yang disegani kerana ilmu agamanya.


Salam. Aku nak share sikit dengan kau lah pasal my little princess, Fiona.He he..dia tak pernah lekang dengan buku pemberian kau tu,Avian dan Arisa. Boleh dikatakan hampir setiap malam dia belek seblm tidur. Akibatnya,penatlah aku nak explain apa benda yg dia musykil. tapi seronok jgk sbb antara kengkawan dia, dia dah tau pasal tumbesaran dia... and guess what, dia blh ckp kat mak aku, thn dpn entah2 Fiona tak dpt puasa penuh.mak aku tanya,apasal,sbb mungkin Fiona dah baligh... 


Mak aku punyalah gelak...ni sekarang ni dia tgh sibuk kata, breast dia sakit.then aku tanya kenapa.sbb Fiona dah awal baligh,mcm dlm buku avian, (siap tunjuk gambar lagi...) then sibuk dok tanya,mummy pakai bra saiz apa,pakai pads yg mcm mana? dia tunjuk laa gambar2 kat dlm buku tuu...dia pernah cerita kat ustazah,mcmana dtg haid. 



ustazah dia pelik camana dia blh tahu.cerita kat kengkawan plk,kengkawan dia confuse dan blur. tapi bagi aku,senang sikit kerja aku sbb tak payah nak explain panjang lebar sbb dia dah baca.aku rasa that book is very good and really helps a lot. Patutnya harus dipromosikan di sekolah2, supaya dapat dibaca dengan minda yg terbuka.so thank you my friend for the good book. teruskan menulis...daaaaaaaaaaaaaa

No comments:

ShareThis