Friday, December 14, 2012

Big Bad Wolf

BIG BAD WOLF...
Sanggup apa saja untuk ini...
Habis duit pun tak apa...
Burst bajet beli benda lain dalam tempoh berbulan pun tak kisah....
Kata Syafiq, "Mak nak buat apa buku banyak banyak ni?"
Saya akan kata, "Shut up! Suka hati maklah!"
Err saya pun tak tahu bila hilang penyakit kronik gila buku ni....
"Kat mana lagi mak nak letak buku kat rumah tu?" Adib pun sama bising.
"Nanti mak adjust!"

Memang rumah saya dah membuak dengan buku.
Tapi memborong macam tak ingat.
Saya kata sama bebudak ni, "Tak apa, nanti ,mak hantar buku untuk disimpan kat Damansara Perdana... Simpan buku khas kat rumah sana."
Jawab Syafiq, "Mak dah tua... jenuh nanti kalau nak angkut buku ke tingkat 27!"

Errr whatever CR...
Nanti saya akan fikirkan masalah tu kemudian.
Dan, pada hari pertama Big Bad Wolf saya sanggup bangun awal meredah jalan sesak. Mood macam nak pergi kerja... Huhuhu time ni rasa patut bersyukur sesangat sebab sejak 2004 saya dah tak ada stress mau kejar ofis tiap pagi. Keluar rumah awal pagi tu demi beli buku di Big Bad Wolf. Tak mau cakaplah berapa habis duit untuk buku. Nanti stress lagi.
Gambar kandid dari Rosie. Hahaha mak yang berkepit aje dengan anak bujang. Tq CR sebab jadi bodyguard mak jam 3 pagi tu.... Tq sebab sabar tunggu dan beratur untuk mak sama achik rosie plus tolong angkat bag bag buku yang CR kata macam batu konkrit buat KLCC.
Kemudian jam 1.00 am saya buat kerja merepek lagi. Saya angkut Anis sama Syafiq, janji sama Rosie dan Rania... hahaha meredah gelap untuk ke Mines lagi demi Big Bad Wolf. Oh, pun tak kuasa nak kira berapa saya berhabis lewat jam 5 pagi itu untuk buku. Kaki lenguh sebab rasa macam berkeliling dewan tu tujuh kali agaknya! Itu tak termasuk penat beratur dari jam tiga pagi dan hanya dapat giliran bayar jam 5 pagi. Tapi tak apa.... hahhaha semuanya demi buku! Kronik bukan? Anak saya kata kalau mak beli emas pun ada faedah! Sesak sesak boleh jual boleh gadai!

No comments:

ShareThis