Friday, November 8, 2013

Cinta Hilang Kata 8


Cinta Hilang Kata 8

Love You In Silence





“Betina sundal tu dah bercerai dengan Amirul!” Dalam senafas Sabirah berbicara. 

Terbeliak mata Zaili bila mendengar berita yang baru sampai ke telinganya itu. “Huh? Eh, biar betul! Mana Birah tau ni?” Riak wajahnya jelas menunjukkan gembira yang amat.

“Tadi Birah sembang-sembang dengan Kak Muna. Dialah yang bagitau! Satu Malaya tengah heboh fasal betina tu! Hahahaha!” Cerita Sabirah pula.
“Really?! Hahaha! Padan muka kau, perempuan! Baru kau tau langit tu tinggi ke rendah!” Ujar Zaili puas.

“Macam tak percayakan?” Balas Sabirah.
“Birah tak silap dengar ke? Kotlah Nurul yang lain…”

“Kalau Nurul Masmin memang betina tu sorang aje kat Malaya ni…”
“Habislah…. Habislah dia menulis! Mesti terlingkup!” Ketawa semakin membusung. Muka angkuh bagai tidak percaya dengan berita itu terbayang di wajah Zaili.

“Huh, tak sia-sia aku berdoa siang malam mintak kau bercerai dengan laki kau! Hahaha! Mampus kau!” Ketawa Sabirah semakin besar. Dan bersatu dengan ketawa Zaili yang semakin galak. Terasa segala usaha yang mereka semai selama ini mula membuahkan hasil!

“Birah, abang rasa kita jangan buang masa lagi. Benda ni kena cepat!” Ujar Zaili setelah ketawa mereka berdua reda.

“Tapi bang… nak ke mak tolong kita? Birah takut dia tak setuju.” Jawab Birah perlahan. Riak wajahnya kelihatan sedikit risau.

“Alah, kita pujuklah mak. Birah jangan risaulah, mesti boleh punya. Yang penting, rancangan kita yang selama ni, jalan! Hahaha!” Balas Zaili sambil ketawa. Birah di sebelah mengangguk. Dalam kepalanya, terbayang rencana yang kian lama terpendam sejak dulu. Mampus kau, Nurul! Baru kau tahu kau tu takat penulis bilis! Kau tu penulis sampah! Nantilah kau rasakan nasib kau lepas ni. Buku yang ada bertapuk tak terjual, idea ke laut, kau meroyanlah sorang-sorang depan komputer. Laki ada pun dah angkat kaki seribu! Memang kau betina suwei! Bergantang-gantang sumpah-seranah Sabirah di dalam hati.

Puas! Terasa bahagia sungguh hari ini! Nurul Masmin… tunggu aku! Ada takdir lain untuk engkau dari aku!

No comments:

ShareThis