Friday, November 8, 2013

Cinta Hilang Kata 7


Cinta Hilang Kata 7

Love You In Silence


Zaili tidak begitu masuk perut segala maki hamun Nurul Masmin. Perempuan meroyan macam tu mesti tengah datang bulan agaknya! Atau entah-entah lambat datang bulan! Tu sebab kepala jadi ting tong!

Angin menderu dari arah utara. Pohon-pohon tua yang berceracak sekeliling tasik kampus tiba-tiba seperti mengepung kegelapan. Mendung menyerkup alam.

“Birah nak buat apa?” Zaili terhenti langkah dan memandang adiknya. Hilang muka comel dan imej gadis gedik bila Sabirah sudah mula menjeling dengan kening terangkat.

“Alah, buat tak reti aje pada dia orang tu! Kita temberang sikit dengan konon-konon segala macam survey, depa tu apa tahu! Mesti terkunci mulut. Orang sekarang ni, kalau kita pukul canang sikit, tunjukkan diri hebat, ramai yang tutup mulut! Yang penting pandai promote diri sendiri!” Zaili macam biasa cara berfikir sedikit menyimpang dengan Sabirah yang lebih emosi. Zaili lebih membayangkan kehebatan diri. Biarlah ada yang mengutuk dirinya macam tong drum. Peduli apa!

“Nantilah... dia tak kenal kita anak siapa! Memang nak kena ajar jer orang macam tu.... Tunggulah bila novel dia keluar. Kita kasi mandom novel dia! Bila terlingkup terus orang tak nampak iklan dia tak kiralah kat web ke, kat fb ke... kat blog ke. Nantilah tunggu Mahyun Kampung Bukit Bening hantar langau pada dia! Dengan muka-muka tiga ekor betina tu orang tak lalu pandang. Nampak lebam hitam macam orang mati!”

Lancar sungguh sumpah dendam Sabirah. Jantung Zaili berdetak. Biar betul adik aku ni?

“Sungguh ke ni?”
“Apa tak sungguhnya! Nak kena ajar betina perasan bagus tu!”
“Birah nak buat?”

“Alah, Zaili ni slow lah! Takkan nak cakap kuat-kuat kat sini!”
“Kita taruk sama dia abu mayat dari kuil. Mintak mak buat! Biar bertempek muka tu lebam hitam! Hahah biar orang nak beli buku dia pun, tengok nama... tengok judul pada buku pun rasa gelap aje hati! Baru dia tahu langit tinggi rendah!”

Hilang gaya gadis birah, lenyap gaya gedik, Sabirah sudah tenggelam dalam pusaran lumpur busuk lagi hanyir. Yang busuk dan hanyir itulah dendam kesumatnya pada Nurul Masmin, Ezra dan Che Wanie.

Langit bagai terkelar dalam jeritan guruh yang tiba-tiba menyergah. Hati kufur Sabirah semakin tidak boleh dijinakkan. Setiap denyut jantung hanya mengenangkan tiga musuh jiwanya. Jiwa meronta mahu terbang mendapatkan emak. Dia tahu wanita yang bernama Mahyun itu akan sanggup berbuat apa saja untuk membantunya. Arggg... tak sabarnya menunggu cuti!

No comments:

ShareThis