Thursday, November 7, 2013

WCN Yang Lagend:))

Mak punya kerja semua dah selesai, eh, jom kita test drive Porche Cayenne nak? Wink wink :)) Anak saya jeling. Apa kena mengena Porche dengan kerja yang dah siap? Mintak beli satria neo pun mak banyak alasan :(( Banyak duit mak? Hahaha saya gelak devil. Saya jawab, kalau mak mau, mak juallah semua properti apa yang patut, dengan awak sekali mak jual, boleh aje beli Porche tu... Lalalalalaaa..... Ampun, saya merepek dengan anak:)) Gumbira kerja tertangguh yang dah berzaman-zaman siap subuh tadi. Alhamdulillah.

Adib yang cuti sama menggeleng kemudian mengejek. Hah mak kalau beli, lampu signal dia pecah, mak mesti pakai gam gajah atau salotep aje sebab tak mampu beli alat ganti. 


Syafiq yang dah lama merengek kat saya mahu kereta memang menahan sabar. Saya kata kalau dapat CGPA 4.0 boleh kawtim. Mau jazz pun mak akan usahakan. Hahaha, janji manis saya:))

Mak, mak tak kesian ke kat kita? Pakai motor buruk WCN abah tu. Motor tu jauh sebatu dah dengar enjin dia kat kampus. Kengkawan dah kata lagend RC SUZUKI tu. Signal pun kejap hidup kejap mati. Berkepak-kepak tangan nak bagi signal. Tahu apasaya jawab? Haha nasiblah kan...:)) Memang motor tu diberi takat ulang alik kolej -kuliah aje. Bukan utk merempiit atau angkut gf. Mujur mak tak belikan basikal aje! 

Kata Acik Rosie dia pulak " Syafiq, mana-mana awek yang sudi menenggek kat motor buruk abah tu tanda dia ikhlas gitu!!" Hah, lagi saya tak kuasa! Syafiq merungut-rungut bila dia diberi motosikal tua abah dia. Motor tu dah ada sejak abah dia bujang, dah berumur 22 tahun motor tu, lebih tua dari Syafiq sendiri. Bila Syafiq tengok foto dia umur 4 bulan di tepi WCN tu, bertambah-tambah dia menggeleng.
 — 


No comments:

ShareThis